The Mexican Revolution in the PNLD History textbooks 2018
DOI:
https://doi.org/10.46752/anphlac.28.2020.3841Abstract
Abstract: This article aims at understanding how the Mexican Revolution, started in 1910, appears in History textbooks approved by the National Textbook Program (PNLD) 2018 aimed at students and teachers in the third year of high school of Brazilian public schools. To this end, we initially sought to understand how the authors worked on the theme in their respective works (which facts they listed and from which approaches, for example). Then, a look was taken at how the photographs, understood here as a representation of the real (KOSSOY, 2009), related to the revolution are approached on in the respective works: whether as sources in the craft of narrating historical facts, as it was the requirement of the 2018 Notice, or as an illustration.
Keywords: Mexican Revolution. Photographs. PNLD 2018.
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a. Cessão de direitos autorais
Venho, por meio desta, ceder em caráter definitivo os direitos autorais do artigo "____________", de minha autoria, à Revista Eletrônica da ANPHLAC e afirmo estar ciente de que estou sujeito às penalidades da Lei de Direitos Autorais (Nº9609, de 19/02/98) no caso de sua infração. Autorizo a Revista Eletrônica da ANPHLAC a publicar a referida colaboração em meio digital, sem implicância de pagamento de direitosautorais ou taxas aos autores.
b. Declaração de ineditismo e autoria
Atesto que o artigo ora submetido à Revista Eletrônica da ANPHLAC, intitulado "________________________", de minha autoria, nunca foi publicado anteriormente, na íntegra ou em partes, dentro do país. Vindo a ser publicado na Revista Eletrônica da ANPHLAC, comprometo-me a não republicá-lo em qualquer outro veículo editorial.